eVitae

Nem mondhatom el senkinek

Másság

Másság / DifferenceA “más, mint a többi” érzése kicsiny gyermekkoromtól végigkísért eddigi életem során. Bár talán pontosabb lenne a kívülállóság kifejezés. Másnak lenni, kívülállónak lenni egyszerre áldás és átok is. Erről kéne majd egyszer kicsit hosszasabban mesélnem néked, Kedves Olvasóm. Most csak annyit, hogy mire megszabadulhattam volna ettől az érzéstől, a magyarországi politika jóvoltából a 2002-ben, majd azóta folyamatosan tapasztalt elfajulások újra megerősítették, sőt továbbfejlesztették bennem: idegen vagyok abban az országban, ahova születtem. Vagy inkább: nekem idegenné vált az ország. Lehetséges, hogy mindig is az volt, csak korábban a fiatal szem homályossága miatt nem vettem észre.

És láss csodát, Kedves Olvasóm: most meg az e-világ, ahova legalább virtuálisan e-migrálni tudtam, megörvendeztetett egy újabb másság-érzéssel, melyet itt kezdtem e-csetelni: e-Diszkrimináció.

Mivel a WP blogom kontra AN-WP probléma miatt az előbbin újonnan publikált/publikálandó posztjaimra mutató RSS adatok a fennálló és még ki nem derített hiba miatt nem jelennek meg, ellenben a Blogspotos blogomat sikerült behuzalozni normál módon, ezért hát most egyelőre a két blogom között pendlizek. Érdekesség még, hogy annak idején (2011. január 23-án) miután a Blogspotosat  (az e-migrálás jegyében) elindítottam, az AN hamarosan (2011. május 18-án) közreadta vendégblogok fogadására szóló felhívását, mely csak WP blogokra vonatkozott. (Nem volt nagy a tolongás -> később (2011. június 26-án) újra megjelent a felhívás. Később kiderült, hogy más szolgáltatónál vezetett blogokat ugyanúgy be lehet huzalozni az AN felületére.) Így aztán 2011. májusában kénytelen voltam a WordPress-re átköltözni, és a másik blogom ott maradt torzóként. Egészen mostanáig gondolkodtam, hogy mire, hogyan tudnám azt is felhasználni. A most felmerült WP~AN probléma megoldotta legalább ezt a kérdést: egyelőre valahogyan megosztva posztolok ide is, oda is. Nem mellékesen: ez a blogom van bekötve a Facebook ill. a Twitter csatornámra is. És: a két blogszolgáltatás összehasonlítása is megérne egy külön posztot.

Nos, mindenesetre a probléma a másság témáját újra feldobta számomra. És mert nincs poszt legalább egy kép nélkül, így most is keresgélni kezdtem a neten a témát legjobban illusztráló fotót, rajzot. Nos, van rengeteg, pár gyűjteményes oldalt is találtam:

Nagy a választék, nehéz a választás. Különösen, ha még a szerzői jogokra is figyelni kell(ene). Különösen amiatt, mert a legtöbb kép értékítéletet is sugall: a “más” vagy pozitív, vagy negatív sztereotípiát közvetít:

The Difference The Difference

Némelyik kép értékítélete a szemlélő (befogadó) ízlésétől függ (pl. melyik gyümölcsöt szereti):

The Difference The Difference

A képkínálat töredéke képviseli a “semlegesnek” mondható ábrázolást
(bár a sötét <-> világos árnyalatok miatt ez sem az ideális):The Difference

Talán a saját “alkotásom” valamivel jobb, bár itt is kérdés lehet, hogy a kék, vagy a piros szín  szimpatikusabb-e a szemlélőnek:Másság / Difference

Angolul a másság kifejezésére a difference/different szavakat használják, ezért ezek voltak a keresgéléshez a kulcsszavaim, és így találtam rá egy olyan képre, mely a tragédia és komédia viszonyának az átgondolására is alkalmas. Bár szorosan nem tartozik a jelenlegi témához, záró “poénként” behuzalozom ide:

What's the Difference Between Genocide and Comedy?

What’s the Difference Between Genocide and Comedy?

 No ———————– FOOT ———————

Források:

  1. http://nepszava.com/2011/05/velemeny/nyisson-sajat-blogot-az-amerikai-nepszavaban.html
  2. http://nepszava.com/2011/06/velemeny/varjuk-a-vendegblogokat-az-an-oldalara.html

A képek forráshelyei:

————–

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

