eVitae

Nem mondhatom el senkinek

Durva

A tartalomfüggő(?) hirdetések a Gmail felületén különös dolgokat tudnak produkálni.

Az elmúlt napok témája volt a Roma Holokauszt Áldozatainak Nemzetközi Emléknapja (augusztus 02), így a levelezések egy része is erről szólt.

Valószínűleg Te is tudod, Kedves Olvasóm, hogy a Gmail online levelezőrendszer felületére is betüremkednek különféle üzleti célú hirdetések. A mai kor emberét amúgy is mindenütt elárasztják a reklámok, nehéz ellenük védekezni. Ám a weben zúdul csak ránk igazán. Ez persze, tudjuk, azért van, mert ez az ára annak, hogy a webes felületen szinte mindent ingyenesen használhatunk (leszámítva az ehhez szükséges eszközeink és az internetkapcsolat költségeit). Ám még mindig jobban becsülöm azokat a szolgáltatókat, akik kevésbé agresszívak, akik meghagyják a választás szabadságát. Ilyen pl. a Google – legalábbis egyelőre.

Mert vannak olyan weboldalak, ahol a számomra látni kívánt tartalmat pl. eleve egy kis reklámablakkal takarják el, és minimum egy klikkelésre (“bezár”) kényszerítenek. Talán már meséltem valahol Néked, Kedves Olvasóm, hogy nem vagyok a fogyasztói társadalom egy mintapéldánya, gyűlölök vásárolni, és gyűlölöm a gyártók-kereskedők-szolgáltatók egyre tolakodóbb nyomását, hogy vegyek, vegyek, vegyek. Az ilyen agresszivitás pláne az ellenkező hatást váltja ki belőlem: ha egy termék eladásához ilyen módszerekre van szükség, akkor az nem lehet annyira (jó), hogy magáért beszéljen.

Így aztán az ilyen ablakokat dühösen, röptében csukom is be (ravaszabbak még jól el is dugják a bezáró bigyót), és dehogy nézem meg, mit akar rám tukmálni. És lehetőleg igyekszem is kerülni az ilyen webhelyeket.

Bár a Google-nál is tapasztalhatók a növekvő agresszivitás jelei, de az egyes szolgáltatási felületein legalább még mindig a funkcionalitás (a tartalomnál a formát fontosabbnak tartók szerint “puritánság”) elsődlegessége uralkodik. Így a megjelenő hirdetések  mindig diszkrétek, az alapvető funkciót nem zavarják, nem fedik el. Ezért hálásabbnak kellene lennem: kicsit többször ráklikkelnem egyikre-másikra, mert bizony ezt is jó, ha évente egyszer-kétszer teszem meg. Sőt: rápillantani se szoktam többször. A szelektív olvasás-látás kifejlesztéséhez kitűnőek a kéretlen reklámok (lásd még: cold call).

Ha néha mégis rájuk téved a szemem, akkor is legtöbbször csak szórakozom az “intelligens”, tartalomfüggő hirdetési szövegeken, mert különös dolgokat tud társítani – nyilván a levelek tartalmához.

De amit most vettem észre, attól dobtam egy hátast. Igazi szurokfekete, de inkább morbid humor(?). Valójában nem is kellett volna ennyit fecsegnem, mert a jelenség önmagáért beszél, magyarul a No Comment kategóriába tartozik:
Hirdetések Gmail-ben
Ha nem tudnám, mi folyik Magyarországon, akkor nem mondanám, hogy azt se lehet kizárni, hogy a magyar szélsőjobbosok “tréfája” hatolt be a Google “intelligens” algoritmusaiba. Is.

A hirdetésre nem kattintottam rá.

_________________________________
A fotó forráshelye: https://picasaweb.google.com/106602346052926545232/RomaHolokausztEmleknapja2012

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: