eVitae

Nem mondhatom el senkinek

Hideget, meleget

Egy újabb politikamentes(nek tűnő) téma, de menet közben kiderül, hogy mégse.

Ha esetleg a világ távolabbi, netán túlsó feléről tévedtél hozzám, Kedves Olvasóm, tudatom veled, hogy lakókörnyezetemet momentán két –  remélhetően többé-kevésbé átmeneti – csapás is sújtja. Az egyik a 40 fokos csúcsot ostromló, hosszan tartó sivatagi hőség (Európa közepén!). Én ugyan szeretem a meleget, de ez már nekem is sok egy kicsit. A másik Bruce Willis, akinek filmcsináló stábja Magyarországot találta elég olcsónak ahhoz, hogy a Die Hard újabb fejezetét Budapesten forgassák. Egyúttal az illegitim fidesz-kormány kegyencévé avanzsált Andy Vajna kapcsolati (talán egyéb) tőkéje is bizonyára kamatozik. Bruce Willisnek köszönhetően Budapest közlekedése a fokozott  káosz jeleit mutatja. A forró nyárra időzített különféle útkarbantartó, csatornázási és egyéb munkálatok alapból útlezárásokat, eltereléseket, útszűkületeket okoznak. (Érdekes módon, most nemigen hallom ezért a kormányt szidni úton-útfélen, ellentétben a 2002-2010 közötti szokással, amikor a fidesz mindenért bujtogatta a nácikat, azok meg a népet. Hófúvásért, kánikuláért is az “idegenszívű”, “komcsi”, “hazaáruló” kormányt szidni, ellene puccsot szervezni hazafias kötelesség volt.) Nos, most minderre még rátesz egy lapáttal Bruce Willis, aki miatt a várost hol itt, hol ott zárják le, és nem ám valami félreeső, hanem belvárosi helyeket, közlekedési csomópontokat (is), pl. a Ferenciek terét, Erzsébet híd inkluzíve. (Egyébként Bruce Willist már emlegettem egy másik, szintén a magas erkölcsiségről elmélkedő postomban, a Kuplerájban.)

A forró helyzetek után jöjjenek a hidegek. Meséltem már néked, Kedves Olvasóm, korábbi kalandomat a tamponnal. Ott utaltam arra a reményemre, hogy nem fogok többé előfordulni abban a bankfiókban. Tévedtem, mert némileg pingponglabdának nézve az egyik fióki ügyintéző két bankfiók között pattintgatott ide-oda, valahogyan nem magáévá téve az elektronikus iratkezelés elvét és eszközét. Most gondolj csak bele, Kedves Olvasóm, hogy azt mondja: csak ott tudom az ügyintézés újabb fázisát meglépni, ahol az irat papír mivoltában létezik. Miután efölötti csodálkozásomból kifolyólag megint eldobtam az agyamat, a papír adathordozót állítólag birtokában tartó (a tamponos) fiók ügyintézője együttérzően velem hüledezett. És természetesen a papirosra neki se volt szüksége, ahogy nekem se, és ahogy az ügynek se.

Hát így esett, hogy ismét meglátogatni voltam kénytelen a tamponos bankfiókot. De ezúttal tampont nem láttam. Talán jobban elrejtette a gazdája, vagy a biztonságiak lefülelték.

Mivel e bankkal kizárólag a devizahitelem miatt kerültem kapcsolatba, és elejétől fogva egészen a hitel lezárásáig nem keltették bennem azt a benyomást, hogy az ügyfélbarátságosság kiemelt helyen szerepelne náluk, hát elérkezett a végső búcsú napja: a bankszámla megszüntetése. Én balga, minden korábbi negatív tapasztalatom ellenére azt gondoltam, készültem rá, hogy esetleg a kedves ügyintéző (na nem feltétlen saját érdeklődésből kifolyólag, de főnöki/menedzseri utasításra) legalább most kíváncsi lesz arra, hogy miért is hagyom ott őket. Hiszen a lehető legjobb alkalom: személyesen kontaktálunk, face-to-face, én és a bank. Kiadtam volna a korábban felgyülemlett bosszúságaimnak legalább egy részét. Ugyanis nem szántam rá külön időket, hogy minden egyes alkalommal panaszt tegyek. E bank esetében el tudom képzelni, hogy a panaszt is olyan ügyfélbarátságtalanul kezelik, hogy arra is csak az ügyfél fizet rá – a drága idejéből.

De nem. Nem volt kíváncsi. Pedig próbáltam rá utaló magatartást is tanúsítani: kicsikét pár szóval utalni rá, hogy én haj, be elégedetlen voltam velük. Csak épp elkezdtem, de a kedves ügyintéző leintett, hogy ez őt hidegen hagyja. Elegánsabban szólva: qrvára lesz@rja.

Hát jó, felejtsük el egymást akkor örökre. Azóta ha látom drága óriási plakátjaikat, hirdetéseiket, tévéreklámjaikat, mindig eszembe jut a bank, mint a képmutatás, a hazug marketing egyik iskolapéldája.

De már túlléptem rajtuk, ez a bank olyan számomra, mint Gyurcsány és koalája: múlt idő. No de Kedves Olvasóm, ember tervez, másik ember végez. Ahogy Gyurcsány, úgy a bank is betolakszik az életembe, újra és újra. Képzeld el, csörög a mobil, és hív a bank. Hogy akkor most ők szeretnének egy kérdőívet kitölteni a válaszaimmal, mert hát őket aztán nagyon érdeklik a volt ügyfelek, hogy miért is lettek hűtlenek. Mindezt a munkám, munkaidőm kellős közepén! Kérdem, mégis mennyi időbe telik. Hát úgy 15-20 percbe. Talán mondanom sem kell, Kedves Olvasóm, hogy rögtön felborzolódtam. Hogy ezt miért nem lehetett akkor, ott helyben egy füst alatt letudni, a végső szakítás alkalmával, amikor amúgy is alig lézengett ügyfél, és amikor amúgy is az ügyintézésre szántam az életemből fél-egy órát? Nem, most külön akarnak még tőlem rabolni 20 percet a drága időmből? Amikor már abszolút nem érdekelnek. Még ha kapnék érte valamit, ugye, legalább valami bögrét, kulcstartót, hűtőmágnest, de leginkább az órabérem időarányos részét. Minimum. Esetleg az ő hibájukból, miattuk  elvesztegetett időket is beleszámítva. Akkor azt mondom, nosza. De hogy tök ingyen most dolgozzak még ~20 percet ennek a banknak? Grrrrrr-hrrrrrr.

https://esvalioso.wordpress.com/tag/how-many-cold-calls-should-a-person-make-a-day/Egyébként is módfelett herótom van a telefonspam-től. Bizonyára Te is voltál már szenvedő alanya kéretlen marketinges telefonhívásnak, Kedves Olvasóm.  Nemrégiben tudtam meg, hogy van egy angol szakkifejezés rá: cold-call(1). Vagyis: hideg hívás. Hát kérem, nálam találó a kifejezés, mert én olyan hideg tudok lenni a telefonmarketingessel, hogy szegény még 40 fokban is ledermed. Tudom, hogy csak a munkáját végzi a szerencsétlen, de hát ez a cold call a privát szféra legdurvább megsértése. Gondolj csak bele, Kedves Olvasóm, hogy nyakig vagyok valami munkában, vagy egy habfürdőben, és még esetleg egy fontos hívást is várok, és testi épségemet is veszélyeztetve, csapot papot hagyva rohanok felvenni a csörgő telefont, oszt kiderül, hogy csak egy ügynök. Bizony, bizony, ilyenkor nehezen tudom a kulturáltság némi foszlányát megőrizni. Valahogy sose vagyok olyan ráérős hangulatban, hogy ne jöjjön rosszkor a spamhívás.

Bármennyire is legyen kánikula, hideg hívásra ilyenkor se vágyom. Születésileg tapintatos és finom ember vagyok: a banki hideghívó marketingesre elsőre  nem borítottam rá az asztalt – prolongáltuk a dolgot. De a durvuló politikai-társadalmi környezethez egyre sikeresebben idomulok: vele durvulok én is. A következő alkalmat nem fogja ilyen simán megúszni szegény. De az élet már csak ilyen, és egyre ilyenebb:

“Csapásokat adunk és csapásokat kapunk.
Az élet nem habostorta.(2)

A qrva életbe’!

________________________________________________
(1) Cold call – hideg hívás

  • http://alitera.blogspot.hu/2011/05/hideg-hivas-cold-call-szovegminta.html
    A cég számára nem ismert személy első ízben történő telefonos megszólítását jelenti a cold call kifejezés, de a nyugati régióban az első személyes találkozást is cold callnak hívják. Azaz cold call az, amikor ismeretlen személlyel első ízben lépünk kapcsolatba üzleti célból. Mivel még nincs ismeretség, nem tudunk semmit egymásról jóformán, ezért “hideg” ez a találkozás.”
  • cold call: A telephone call or visit made to someone who is not known or not expecting contact, often in order to sell something.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_calling : “Cold calling is the marketing process of approaching prospective customers or clients, typically via telephone, who were not expecting such an interaction. The word “cold” is used because the person receiving the call is not expecting a call or has not specifically asked to be contacted by a sales person.”
  • A találatok szerint még kártyajátékban (pókerben) is használatos szaxóféleség, de ez még hidegebben hagy: http://hu.pokerstrategy.com/glossary/Cold-Call/

(4) Bacsó Péter: A tanu, http://hu.wikiquote.org/wiki/A_tan%C3%BA
Eltűnt a webről:

3 responses to “Hideget, meleget

  1. Visszajelzés:Hólyag « eVitae

  2. Visszajelzés:Durva « eVitae

  3. Visszajelzés:Hűlt hely « eVitae

Vélemény, hozzászólás?

