eVitae

Nem mondhatom el senkinek

Műsorajánló

Mottó: Inkább egy horrorfilm, mint a kupleráj.

A napi robot után fáradtan, békésen pihenek-falatozok, belső emigrációm zavartalan nyugalmában. Hogy mégse vesszen kárba az evésre pazarolt időm, keresek egy tévécsatornát, mely az agyamat némileg elzsongíthatja. A magyar csatornákat nagy ívben kerülöm. Reflex-szerűen klikkelek tovább mindenhonnan, ahol a fasisztoid fidesz birodalmi média gépezete onthatná rám agymosó hullámait, vagy amelyik a fidesz kegyelméből működhet, mint jó kurva.

ScreamHopp, ez az! Egy jó kis horror film, tocsog, ropog, nyekken, recseg, fröccsen – üdítő élmény e hányingerkeltő kuplerájban. Így hát nyugodtan eszegetek, a vizuális drog bódító köde kezd ereszkedni agyamra.

Csörög a telefon. A fenébe! Óvatlan voltam, nem húztam ki. Naiv reményfoszlány suhan át rajtam: hátha valami, hátha valaki fontos – ha még egyáltalán létezhet ilyen.

Karl Pfeifer

Karl Pfeifer

Felveszem. Egyik Kedves Barát (a “barát” fogalmába most nem mélyedek el, egyszerűbb csak használni ezt a fogalmat, mint érteni – mindenesetre a további egyszerűsítés végett a továbbiakban: KB) izgatott hangját hallom: gyorsan, gyorsan, kapcsoljam be a tévét, kapcsoljak az ATV-re, mert ott épp Karl Pfeiferrel beszélgetnek.

Vonakodva bár, de már majdnem hajlok az átklikkelésre, miközben KB további részleteket mond: Havas Henrik műsoráról van szó. Fogalmam nincs, mi lehet ez, de Havas nevének hallatára megállok a mozdulatban. ATV és Havas – ez már duplán, bőven túl van a tűrésküszöbömön.

Havas Henrik

Havas Henrik

Havast politikai vonatkozásoktól függetlenül is rühellem, ahogy minden öntelt, pénzért, szereplésért másokat megalázni is kész médiakurvát is. Elhiszem, hogy ilyen celebekre van igény. Nagyon úgy tűnik, a magyar lélek valamiért kedveli, ha megalázzák. De legalábbis elviseli, tűri, mintha ez lenne az élet rendje. Talán azért lehet ez, mert hozzászokott a diktatúrákhoz, és nem tudott kifejlődni az egészséges, tiltakozásra képes önérzet?

Csernus Imre

Csernus Imre

Mégiscsak beleégetheti egy nép lelkületébe az évszázadokon át tartó függőség, alávetettség a szolgalelkűség mintáit? Lám, pl. Csernus doktornak is mekkora sikere lett a pácienseket megalázó, agresszív gyógy(?)módjával. Bár a földön másutt is lehetnek lelki mazochisták, akiknek létszükséglet, hogy megalázzák, de mintha Magyarországon több ilyen lenne. Talán a nép történelmi múltjából eredően?

De hát én kilógok a sorból, mint ahogy egész életemben outsider voltam. 2002-ben pedig orbán viktortól magától tudtam meg, hogy én nem vagyok a magyar hazához/nemzethez tartozó, mert hogy nem rá szavaztam. Amit mindig is sejtettem, azt hivatalosan, egy volt és jövendő magyar miniszterelnök, a legnagyobb magyar politikai párt vezére erősítette meg, hirdette ki ország világ előtt: én nem vagyok ide való. Hogy akkor mégis hova, azt már orbán újnyilas segédei adják rendszeresen tudtomra. Ha nem is oda, de mennék én el izibe. Csak még mindig nem tudom, merre mehetnék.

Addig is belső emigrációmban próbálok éldegélni, amit ilyen KB-k szoktak rendszeresen megzavarni. Mint most is. Pedig tudja, hiszen mindig mantrázom, hogy engem nem érdekelhet egy törvénysértő ország, amelyik nácikat tesz politikailag, társadalmilag elfogadottá. Kényszerűségből lehetek lakója, állampolgára, de több semmi. Így egyetlen médiumának fogyasztója se.

Hát most mondd meg, Kedves Olvasóm, ha egy barát nem képes ezt megérteni, elfogadni, akkor mit várhatunk egy ellenségtől? De hát ne legyünk maximalisták, nem igaz? Hiszen akkor még KB-k se lennének.

Végül, ógva-mógva mégis átklikkelek az ATV-re, hiszen Karl Pfeifer egy fantasztikus ember, őt hallani mindig élmény. Csak hát épp egy nyilvánvaló fidesznyik szövegel és épp valami smitt nevű fidesz-bábról – hát, Kedves Olvasóm, ezt meg ki nem sz@rja le?

Wikipedia: Pál Schmitt

Pál Schmitt

A fenébe, hát kell ez nekem? Amikor épp eszem? Bár igaz, fogyózni kéne, és hánytatóeszköznek kiválóak lennének a magyar médiumok, de most a szavazós hánytálam sincs kéznél, és olyan jó végre újra zöldhagymát ropogtatni, friss, zöld salátaleveleket harapdálni. Amíg rövid ideig tipródom kicsinykét, Magyar György ügyvéd kezd szövegelni, szintén valami smitt nevű emberről. És ekkor elég. Bár a kamera közben rápásztáz Karl Pfeiferre is, de ki tudja, mikor fog szóhoz jutni. Így hát sajnálom. Nem létezhet olyan nagyszerű ember, aki miatt én ezt a gyomorpiszkáló verbálbettinget nézzem, hallgassam. Hogy egy törvényszegő ország illegitim kormányának a marionett bábjával mi történt – ki a f@szt érdekelhet?

Gyerünk vissza a vacsihoz és a gyomornyugtató horrorfilmhez.

Ropog a zöldhagyma, recseg a csont.
Harapok salátába, áldozat fűbe.
Pont.

__________________________________
Csak azért írom le a rendes nevét is, ide külön, hogy a keresőprogramok ezzel a keresőkulccsal is megtalálják ezt a – vele is kapcsolatos – mondókámat: Schmitt Pál

3 responses to “Műsorajánló

  1. Visszajelzés:Miért ide születtem? « eVitae

  2. jozef naca április 12, 2012 00:13

    csak ugy frocsog a magyarok iranti gyuloleted nem szegyenled magad pedig kellene

    • evitae április 15, 2012 19:38

      Bizonyára csak a “csak hódolat illet meg, nem bírálat” elvéről tetszett még hallani, és az “érted haragszom nem ellened”attitűdről nem. Vagy ha igen, akkor fogalma sincs, mit jelent. Pedig magyar költő írta. Szívesen fogadtam volna logikai, észérveket, mert én örülnék a legjobban, ha tévednék. Kár, hogy helyettük egy ilyen “érzelmi-indulati” reagálást vetett ide az állításaim “cáfolatául”. Ilyennek ismertem meg a tipikus balos-libes reakciót. Köszönöm, hogy ezt a meggyőződésemet tovább erősíti.

Vélemény, hozzászólás?

