eVitae

Nem mondhatom el senkinek

A Rendszer válaszol

A Rendszer válaszolt. Postafordultával. Ennyiből rendben van a dolog. Ezért (is) fizetem őket, nemde bár?

Kaptam ízibe 3 levelet. Azt hiszem, magány ellen egy jó módszer,  ha írunk a Rendszernek, és ő erre foglalkozik velünk pontosan, szépen, ahogy a csillag megy… (na persze, a pénzünkért el is várhatjuk).

A levelem 2011. 12. 30. 15:01-kor ment el (a levelezőrendszer szerint), természetesen a biztonság okáért két címre is (1818[kukac]ugyfelvonal[pont]hu ill. info[kukac]magyarorszag[pont]hu), hiszen egy Hivatalnál sose lehet tudni, hogy az egyik címen olvassa-e egyáltalán valaki, és pláne, hogy mikor.


Erre természetszerűleg(?) azonnal jött egy automatikus visszaigazolás, 2011. 12. 30. 15:02-kor:

Tisztelt Állampolgár!

A Kormányzati Ügyfélvonal fogadta e-mail üzenetét.
Válaszlevelünket hamarosan megküldjük Önnek. Türelmét köszönjük!

Tisztelettel:

Kormányzati Ügyfélvonal

Figyeled, Kedves Olvasóm? Itt most épp Állampolgár vagyok. Foglaljuk csak össze. Eddigi címeim:

  • Tisztelt Ügyfelünk
  • Tisztelt Gipsz Jakab (nehogy már a saját nevemet kiírjam egy publikus felületre – talán megérted, Kedves Olvasóm. A Rendszer (alias: Nagy Testvér) úgyis tudja, hogy azonos vagyok magammal.)
  • Tisztelt Állampolgár

Khm. Lassan ott tartok, mint Ságvári Endre: 32 nevem van. Esetemben azonban a Rendszer osztja a neveimet. Természetesen tudjuk, hogy a Rendszer tudja, hogy az 1., 2., 3., … névvel megszólított állampolgára kicsoda. Khm. Nem is tudom… Lehetséges lenne, hogy a Rendszer csak játszásiból, az állampolgár megtévesztése miatt szólítja mindig másképp őt? Vagy minden politikai mellékíz nélkül csak simán olyan, mint minden – pláne közpénzen finanszírozott – rendszer: gagyi? Amire csak eufemizmussal mondhatjuk, hogy Rendszer?

No mindegy, Kedves Olvasóm, lépjünk ezen túl.

1818[kukac]ugyfelvonal[pont]hu-ról jött gyorsan (ez elismerésre érdemes) egy válasz 2011. 12. 30. 15:22-kor (hogy a 1818 vajon minek a kódja, ez egy érdekes kérdés, de mi köze lehet ehhez egy kormányzati portál ügyfelének (alias magyar állampolgárnak), nem igaz, Kedves Olvasóm?)

Tisztelt [Gipsz Jakab]!

Köszönjük, hogy kérdésével a Kormányzati Ügyfélvonalhoz fordult! Az alábbi információkkal tudunk szolgálni Önnek:

Tekintettel arra, hogy nagyon sok felhasználó a lejárat előtti napig sem változtatta meg jelszavát, ezért a Központi elektronikus szolgáltató rendszer igénybevevõinek azonosításáról és az azonosítási szolgáltatásról szóló 224/2009. (X. 14.) Korm. rendeletet fenti ügyfelek érdekében a következő, 39. §-al egészült ki:

“Az e rendelet hatálybalépését megelõzõen létesített ügyfélkapuhoz tartozó jelszó megújítás hiányában – a 9. § (4) bekezdésében foglaltaktól eltérõen – 2012. évben, az ügyfélkapu regisztráció idõpontjával megegyezõ hónap azonos napján jár le.”

Mivel ez Önnél március 31-ét jelentette, így jelszava érvényessége is erre az időpontra változott. A kiküldött levél még a módosítás előtt érkezett figyelemfelhívó levél, mely a jogszabálymódosítás után aktualitását vesztette.

Jelszavát a lejárat dátumától függetlenül a lejáratig bármikor megváltoztathatja.

Amennyiben további kérdése, illetve kérése adódik, kérjük, forduljon hozzánk ismét bizalommal!

Tisztelettel:

X. Y.
Kormányzati Ügyfélvonal

Majd a másik válasz kicsit később az info[kukac]magyarorszag[pont]hu címről 2011. 12. 30. 20:24-kor:

Tisztelt [Gipsz Jakab]!

Az Ön által észlelt változás oka egy tegnap megjelent kormányrendelet, melyről az alábbiakban tájékoztatjuk:

A Kormány 346/2011. (XII. 29.) Korm. rendelete a központi elektronikus szolgáltató rendszer igénybevevőinek azonosításáról és az azonosítási szolgáltatásról szóló 224/2009. (X. 14.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az elektronikus közszolgáltatásokról szóló 2009. évi LX. törvény 31. § (2) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A központi elektronikus szolgáltató rendszer igénybevevőinek azonosításáról és az azonosítási szolgáltatásról szóló 224/2009. (X. 14.) Korm. rendelet a következő 39. §-sal egészül ki:

„39. § Az e rendelet hatálybalépését megelőzően létesített ügyfélkapuhoz tartozó jelszó megújítás hiányában – a 9. § (4) bekezdésében foglaltaktól eltérően – 2012. évben, az ügyfélkapu regisztráció időpontjával megegyező hónap azonos napján jár le.”

2. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.

Boldog új évet kívánunk!

Üdvözlettel:

X.Y.
ügyfélszolgálati munkatárs
Ügyfélszolgálati Igazgatóság

http://www.magyarorszag.hu
Kormányzati Portál
Kapcsolat: https://kapcsolat.magyarorszag.hu
Tel: +36 40 200 195

Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
http://www.nisz.hu

No. Ami egyértelmű: a Rendszer nem beszél saját magával. Ez nem újdonság. A magyarország.hu-val már mindjárt kezdetektől voltak afférjaim, amikor még a “mieink”, azaz a “ballibesek” kezében volt a kormányrúd. És kb. akkortól voltam kénytelen megtanulni, hogy a “mieink” rendező elve a “csak hódolat illet meg, nem bírálat“. Vagyis, az állampolgárnak, az ügyfélnek kuss. Politikai irányultságtól függetlenül. Számukra éppolyan alattvaló volt az ügyfél, az állampolgár, mint Magyarország Szeretett Nagy Vezére (Orbán Viktor) szolgái számára. Némi különbség – egyéb vonatkozásokban – azért mégis csak van, úgy vélem, de most ennek taglalása e post kereteit meghaladná. Talán majd később visszatérek rá egy külön postban.

Röviden a lényeg, Kedves Olvasóm, hogy ezek a “válaszok” olyan mesebeliek: mondok is valamit, meg nem is.

A lényeg, Kedves Olvasóm, hogy nem fárasztom magam azzal, hogy megértsem: a Rendszer szerint akkor most meddig is érvényes a jelszavam?

Sokkal egyszerűbb, ha most mégis megváltoztatom. Igaz: nem lehetek biztos továbbra sem abban, hogy e változtatás eljut-e a Rendszer megfelelő helyére, hogy a rendelkezésére álljon a megfelelő információ arról, hogy nekem érvényes jelszavam van-e. Nem lehetek biztos abban, hogy holnap a Rendszer a belépési kísérletemre nem jelzi-e, hogy ki vagyok rekesztve, és toll a fülembe.

A magyarorszag.hu-val való, lassan egy évtizedes küzdelmem során kénytelen vagyok azt a következtetést levonni, hogy egyik Rendszer olyan, mint a másik. Hogy az Új Rendszer vajon kirugdalta-e a Régi Rendszer kiszolgálóit, vagy a kiszolgálók kompatibilisek-e: mindegy, kit  és mit szolgálnak, csak megkapják a fizetésüket? Lehetséges, hogy az Új Rendszer kéjvágyból, fékezhetetlen bosszúvágyból kirugdalta a régieket (a levelek aláíróiként megadott nevekből ítélve, igen).  Akik, mellesleg, meg is érdemelték. De hogy az Új Rendszer szolgái semmiben se mások, mint a régiéi, hát, Kedves Olvasóm, erre megvannak a bizonyítékaim, és szükség (és megfelelő erőforrás) esetén közre is tudom adni.

Csak egyet tehetek, mint akár a Régi, akár az Új Rendszer “alattvalója”. Pontosabban kettőt:

  • Dacolok, és “hiszek” abban, hogy a kormányzati portál webfelületén számomra megjelenő adatok megbízhatóak. És nem módosítok, és ha mégis tévedtem, akkor utána elég erőforrást áldozok rá, hogy “verekedjek” az új Rendszerrel.
  • Lemegyek kutyába, és elismerem a Rendszer hatalmát, gondolkodás nélkül, és inkább engedelmesen, megalkuvóan, de leginkább gyáván módosítom mégis a jelszavamat még 2011.12.31. 24:00-ig. Ami után ugyanúgy megvan az esélye, hogy “verekedhetek” a Rendszerrel.

Mit tegyek?

_________________________________________________________

Utóirat: Annak, hogy e bosszúvágytól és hatalomtól részeg garnitúra kezében van a Kormányzati Portál (is), annyi előnye van, hogy nincs szükség finomkodásra, hogy hát mert mégis a “mi kutyánk kölyke”, ezért mégis csak csomagoljuk a sz@rt csipkekendőbe. Hanem élből, szabadon mondhatom a sz@rra, hogy sz@r. Hát, Kedves Olvasóm, lám, nem csak a hátránya van meg mindennek, hanem az előnye is.

Egyébként is, politikai vonatkozástól függetlenül is számtalanszor tapasztalom, hogy a szolgáltató mintha dislexiás lenne, az ügyfél  kérdésétől majdnem teljesen függetlenül “válaszol”, és így jön létre a süketek párbeszéde. Még piaci szférában is így van, pedig az ember (ügyfél, vevő) azt hihetné, hogy nem ő van a szolgáltatóért, hanem fordítva. De tudjuk, e kapitalista szép új világban az ügyfél az utolsó, aki számít. Ha egyáltalán.

One response to “A Rendszer válaszol

  1. Visszajelzés:Kapu « eVitae

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: