eVitae

Nem mondhatom el senkinek

Egymillió plusz Kohányi Társaság

Budapest,Városligeti Sörsátor, 2011.09.17. szombat 13:00-18:00Kohányi Társaság a Városligeti Sörsátorban
Párbeszéd a demokráciáért – egy pohár sör mellett” rendezvény
Kezdeményező-szervező: “Egymillióan a demokráciáért” FB társaság
____________________________________________________

A rendezvényen a Kohányi Társaság is képviseltette magát.

Egy installáció szemléltette, hogy mit is jelenthet(ne) a fidesz médiatörvény hatálya alá nem tartozó  Amerikai Népszava: egy lehetőséget, egy védőernyőt a szabad magyar sajtó számára.

Igaz, Magyarországon élő, magyar állampolgárságú médiamunkások számára nem tudja garantálni, hogy az AN felületén a diktatúra elleni, magalkuvás nélküli, szabad véleményük miatt a fasiszta-náci erők által vezetett magyar hivatalok, a saját eszmerendszerük szerinti értelmezés alapján ne indíthassanak undorító, össztársadalmi, intézményesített össztüzet, ne foszthassák meg díjaiktól, ne vonhassák őket bírósági perekbe, ne ítélhessék el, ne döngölhessék bele kéjesen a jó magyar anyaföldbe.

Kohányi

Ott túl a rácson...

De hát valamilyen kockázatot a magyar médiamunkásoknak is vállalniuk kellene. Egyetlen ország esetében se teszi meg a nagyvilág, hogy helyette, neki kivívja a szabadságot, miközben az ország társadalma egyemberként együttműködik, kollaborál a demokratikus jogokat sárba tipró hatalommal, de legjobb esetben is csak gyáván lapít, meghunyászkodik, lefekszik e hatalom lábai előtt.

Gondold csak meg, Kedves Olvasóm, szívesen segítenél-e olyan embernek, aki segítségért nyüszít, de ő maga semmit se tesz saját érdekében, csak kényelmesen, lustán, gyáván várja, hogy valaki más helyette kockáztasson, melózzon, és szíveskedjék tálcán szervírozni neki, amire vágyik?

Többen rendszeresen felvetik, hogy ugyan miért is nem segítik “gazdag amerikaiak” az AN-t, a magyar sajtószabadság ügyét, a magyar demokráciát. Hát kérem, ugyan miért segítenék, ha nem látják semmi jelét, hogy a magyarországi magyaroknak mindez lenne annyira fontos, hogy legalább a kisujjukat mozgatnák érte? De csak tartani a tenyerünket, miközben mi kényelmes, védett karosszékeinkben  üddögélünk  – ezt pofátlanságnak is lehet nevezni.

ererer

Kohányis marketing-elemek

A Kohányi Társaság körülbelül tíz tagja lehetett jelen. A “marketing”, az imázs – mondhatni – amerikai típusú volt: a kis csapat tagjain fehér baseball sapka, rajta az AN kis csíkos gömblogójával, ugyanez a logó kitűzőn, és a tájékoztató anyag borítóján, melyet osztogattak a többi jelenlevőnek.

Érdekessége a dolognak, hogy a KT-csapat  csupa nőből állt. Ennek magyarázatára felmerülhet bennünk, hogy a férfiak kevésbé bátrak? Nem merték adni az arcukat hozzá, nyíltan vállalni a Kohányi Társaság küldetését? De lehetséges, hogy – szombat lévén – a családi teendők, a házimunka (főzés, mosás, takarítás, gyerekek ) annyira lefoglalta őket, hogy emiatt nem tudtak elszabadulni otthonról… Ezt meg lehet érteni, ugye, Kedves Olvasóm?

A szervezők lehetővé tették, hogy a Kohányi Társaság is bemutatkozhasson a többi megjelent civil csoporttal együtt. Köszönet érte.

10 responses to “Egymillió plusz Kohányi Társaság

  1. Visszajelzés:Nem elég! « eVitae

  2. Caveman szeptember 29, 2011 15:06

    Kedves Evita,
    kezdem feldolgozni a kéthetes totálisan internet- és média mentes szabadság okozta kieséseket. Sajnálom, hogy lemaradtam erről az eseményről, bár én is csak a női szakosztályt erősitettem volna. Találkozzunk Veled és még sok tagtársunkkal most szombaton a Kossuth téren.

    • evitae szeptember 30, 2011 10:57

      Kedves Caveman, kell a net-szabadság, most épp magam is kivettem jó pár napot, és bevallom, nagyon jól esik, és ilyenkor mindig el is bizonytalanodom, hogy egyáltalán visszatérjek-e.
      Ilyenkor Jónással érzek lelki rokonságot:
      (“…mivel rühellé a prófétaságot,
      félt a várostól, sivatagba vágyott,
      ahol magány és békesség övezze,


      Mi közöm nekem a világ bûnéhez?
      Az én lelkem csak nyugodalmat éhez.
      Az Isten gondja és nem az enyém:
      senki bajáért nem felelek én.
      “)

      A mostani tüntetés-dömpingen se fogunk találkozni. Én a 2010. áprilisi választáskor befejeztem a 8 éven át tartó tüntetésekre való járkálásomat. Nincs az az ügy, amiért kiállnék nácik mellett, velük együtt. Nem kövezem a náciknak az utat. Ezt kicsit bővebben egy külön postban meg kéne írnom, de nem tudom, van-e bárminek is értelme. November elején lesz egy esemény, amit lassan elkezdünk szervezni, ott lesz lehetőség találkozni. Már aki lesz elég bátor és vállalkozó szellemű, hogy végigcsinálja.

      • Caveman szeptember 30, 2011 11:56

        Most már többé-kevésbé online vagyok, megpróbálom követni az eseményeket. Akkor Novemberben!

  3. bumburi szeptember 26, 2011 17:46

    Kedves e-Vita!
    Örülök hogy elmentem, és megismerkedtünk.Reméltem leszünk vagy 80-an,és igazi társaságként képviseljük az AN-t.Most mutatóban voltunk páran.Talán majd legközelebb…
    Azt is remélem, hogy a továbbiakban a társaság tagjai nem a fogjuk meg és vigyétek elvét fogja követni,de azt hiszem ezt is írtam már valahol.
    Említed a férfiakat… HÁÁÁT…többet vártam én is tőlük,mert nem szeretem a zsebforradalmárokat.
    Csak ennyit akartam.Legalább Te tarts ki,mi megyünk Veled.
    Üdvözöllek.

    • evitae szeptember 27, 2011 10:35

      Kedves Bumburi, korábbi, számos tapasztalatom alapján még az is csoda, hogy voltunk kb. 10-en. Még az is lehet, hogy voltak ezenkívül páran KT-sek, csak hát nem merték magukat “megmutatni”. Én a “fotelforradalmár” vagy a slacktivista kifejezést szoktam azokra használni, akik védett, kényelmes kuckójukban, kéjbordot püfölve haj, be bátran mondják a tutit szünet nélkül, vagy látszatcselekvéssel (online petíciók, Facebookos “mozgalmak”) “küzdenek”, de annyira mégse vonzó a demokrácia, hogy valóban mozduljanak, melózzanak is érte.

  4. vikus szeptember 25, 2011 12:58

    Igazad van, evitae ! Másnap valamelyik hozzászólásomban az AN-ben, irtam, hogy szégyenlem, vagy meg sem merem irni, hányan voltunk…Maradtam volna tovább, beszélgetni, de huzatban ültetek, meg voltam fázva, aztán végül kedden már orvosra kényszerültem…Szedet velem antibiotikumot, már jobban vagyok.Nem birom a huzatot, légmozgást, sajnos.
    De ott voltam ! Nem értem, hogy a többiek, miért nem jöttek??? Félelem, lustaság? Vagy a nemzeti vágta a Hősök terén jobban érdekelte őket? Nem tudom elfogadni.Könnyű az AN cikkeihez kommentekben véleményt nyilvánitani, de t e n n i is valamit ?
    Legközelebbi találkozóra jól felöltözve megyek, hogy veled is evitae és a többi jelenlevővel is tudjak beszélgetni.
    Sajnálom a korai távozásomat.

    Üdv.
    vikus

    • evitae szeptember 27, 2011 10:28

      Kedves Vikus, nem tudok mit hozzátenni a gondolataidhoz. Már unom magamat ismételni, hogy Magyarországon verbál-, látvány- és megélhetési demokratákból Dunát lehet rekeszteni, de áldozathozatalra, cselekvésre, kockázatvállalásra jó, ha 10-20-an lehetnek. Hát ez van. Ha a többségnek nincs igénye a demokráciára, nincs más, mint fejet hajtani a népakarat előtt.

  5. kekec szeptember 25, 2011 08:36

    E-vitae – most látom, hogy a Kohányi társaság mellett az Amerikai Magyar Népszavát csak a logó képviselte. Pedig az ott fel sem tűnt – mert tudtam a kapcsolatról. Talán ezt jobb lenne átgondolni – még nem sokan tudják, hogy a Kohányi Társaság az Amerikai Népszava támogató közössége. Ha az ernyőre az AN is fel lett volna írva – még akkor is lehetett volna úgy értelmezni, hogy az AN “A” szabad magyar sajtó – és nem “ernyő” fölötte.
    A propaganda nem egyszerű dolog, és a nagyközönségnek bizony szájbarágós módszerek kellenek. A reklámpszichológusok 12 éves gyerek szintjére lövik be az üzeneteket!
    Azaz arra az ernyőre körben fel kellene írni az “eszmei” mondanivalót, nem lehet a közönségre bízni, hogy megfejtse.
    Tehát: “Amerikai Népszava: védőernyő a magyar sajtószabadság számára. Támogasd a Kohányi Társaságon keresztül!”
    vagy rövidebben: “Amerikai Népszava: a szabadság védője, támogasd a Kohányi Társasággal!”
    Az AN ugyanis nem korlátozza a harcát kizárólag a sajtószabadságra, van azért kifogása a fasiszta társadalmi átalakítás ellen is!

    • evitae szeptember 27, 2011 10:23

      Kedves Kekec, a KT-sek kb 100 szórólap-csomagot kiosztottak. A szórólapokon rajra volt és a színpadi bemutatkozáskor is elhangzott, elég szájbarágósan, hogy a KT elsődleges feladata az AN támogatása. Tehát az Amerikai Népszava többször, többféle formában elhangzott, még a panelbeszélgetésben is megemlítették. Mindazonáltal igazad van, utólag nekem is felderengett, hogy a KT-s marketing-(látvány-) elemekbe direkt módon is be kell vonni az Amerikai Népszava nevét. Viszont azzal is diplomatikusan kell bánni, hogy az AN-t ne hirdessük direkt módon az egyedüli szabad magyar médiumnak, ill. a magyar sajtószabadság egyedüli letéteményesének, mert ezáltal megsértődhetnek olyan magyar médiumok, melyek szeretik magukat szabadnak tekinteni – a fejük felett lebegő fidesz-médiatörvény ellenére is. Bár magánemberként erről meg lehet az őszinte véleményünk, de az AN-KT-nak ezekre az érzékeny lelkületű médiumokra, médiamunkásokra tekintettel kell lennie. Bár magánemberként én se lennék, és nem is vagyok.

Vélemény, hozzászólás?

