eVitae

Nem mondhatom el senkinek

Magán(y)szám

Mondanám: Kedves Olvasóm. Ha lennél. Egyelőre kicsit az e-magány szelének fuvallatát érzem (mit szólsz, mily költői vagyok, ah!).

Szóval, mondanám, Kedves Olvasóm: hol jársz erre, ahol a madár se jár?

Ámbár egy blogger inkább tudja nélkülözni a madarakat, mint az olvasóját. Ha érted, mire gondolok. (Nem baj, én se értem :-))

Persze tudom, még nem indult be igazán az “üzlet”, nekem sincs elég erőforrásom a sűrű tömött sorokban várakozó témáim megírására (talán már említettem: bérrabszolga vagyok), a blog létezésének a propagálására se. No és a háttérben megint került egy kis harcolni való: amiért e blog megszületett, az Amerikai Népszava, bajban van. Kisebb gondja is nagyobb annál, hogy a magunkfajta mezítlábas bloggereket behuzalozza. A lét a tét. (Fantasztikus szlogen. A szerencsétlen, Fidesz által leigázott, az újfasiszták teljes prédájává válás útján haladó Magyarországon minden szinten szinte mindenre alkalmazható.)

Nem vagyok magányos alkat, egy introvertált, önjáró ember nem is tudhatja, mi az. Az ilyen embernek fantasztikus társasága van: saját maga. De ha ez az ember extrovirtuális grafomániával van megáldva, akkor mégis csak jól esik neki, ha olvassák. Amit ugye leginkább a kommentek megjelenése szokott jelezni. De a WP is azt mondja: “Relax, it takes time“. Ne legyünk telhetetlenek: két hét alatt mégse lehet megrengetni az e-világot, nemde? (Pedig az lenne az igazi :-))

De hogy rövidre zárjam: ahogy belekukkantottam a blogom statisztikájába (el se lehet kerülni, a WP az orrunk elé dugja), és a 3. kommentelőmet is hiába kerestem, hát csak-csak beugrott egy régi kedvenc versem. Egy tökéletes sűrítménye egy pillanatnyi hangulatnak. Ha netán erre járnál mégis, Kedves Olvasóm, fogadd tőlem szeretettel(1).

Magam vagyok.
Nagyon.
Kicsordul a könnyem.
Hagyom.
Viaszos vászon az asztalomon,
Faricskálok lomhán egy dalon,
Vézna, szánalmas figura, én.
Én, én.
S magam vagyok a föld kerekén.

(Tóth Árpád: Meddő órán)(2)

________________________________________________
(1) A szeretet nem egy kedvenc szavam, de hát remek kész-panelként alkalmazható – ha nem jut okosabb az eszünkbe. Mentségemre: nincs időm egy megfelelőbb kifejezésen törni a fejemet. A szeretetről talán majd máskor, máshol.
(2) Magyar Elektronikus Könyvtár: http://mek.niif.hu/ (Ki tudja, mi lesz ezzel a site-tal is, a Fidesz – vagy majd a helyébe lépő újfasiszta hatalom? – ezt is kisöpri-e, mint a többit, mondván ez is csak komcsik és egyéb idegenszívűek szemete…)

15 responses to “Magán(y)szám

  1. Gonoszka. június 28, 2011 14:45

    Írtam a nol-on, “Dávidozom” Nem ide való! 🙂

  2. e-Vita június 28, 2011 13:05

    Gonoszka, örülök, ha nem adod fel, hidd el, alapjáratban nem olyan bonyolult ez, ha nem akarunk mindjárt olyasmiket (mint pl. én), amiket a WP nem ad készre gyártva. Ha már az alapvető funkciókkal elboldogulunk, később is ráér a további finomítgatás, a bozótosba való behatolás – de nem kötelező. Az legfontosabb dolgokhoz van magyar felület. Úgyhogy csak bátran! Minden más szolgáltatónál is ugyanaz van: ha a készregyárott elemeken kívül, vagy helyettük másra van vágyásunk, akkor mindenhol kell bozótharcot folytatni a szolgáltató által megszabott korlátok miatt. Pl. a nolblogon is. Mert ott is vagyok/voltam, hát tudom.

  3. Gonoszka. június 28, 2011 10:51

    A hozzászólás írás működik. Van itt valami regisztráció is, azt nem próbáltam.
    Megnézem.

  4. Visszajelzés:Kötelékben « eVitae

  5. Visszajelzés:Kötelékben « eVitae

  6. Gonoszka. június 26, 2011 08:03

    Ez a postírás túl bonyolult. Ez van, neked. Nekem nyicsevo.

    • evitae június 26, 2011 10:00

      A korábbi utalásaidat közben megértettem – mert utána láttam, hogy az AN-be való behuzalozásom megtörtént. Cserébe megajándékoztál egy újabb rejtéllyel – mindjárt kipróbálom, hogy ha nem vagyok bejelentkezve a WP-be, akkor miért is lehet bonyolult a kommentelés.

    • e-Vita június 26, 2011 12:10

      Ezt a kommentet bejelentkezés nélkül írom, hogy ellenőrizzem, mi lehet Gonoszkának bonyolult.
      Egyetlen problémát tudok elképzelni, hogy ha angolul jelennek meg a WP-instrukciók. Ha ez lenne a baj, akkor ezen segíthetek.

  7. evitae június 25, 2011 16:14

    Kedves Kommentelőim, szeretettel üdvözöllek Benneteket. Sajnos egy időre elszólított magánügyeimtől ismét a közügy: az Amerikai Népszaváért projekten dolgoztam távollétemben. De mostmár elkészültem, úgyhogy máris nyomatom az eredményt ezerrel kifelé az e-világba. Ha segítetek a továbbterjesztésben, megköszönném.
    Gonoszka! A dátumok még kissé felderítetlen terep számomra, a bozótharcot is félre kell tennem időnként. Másrészt: vannak elfekvő témáim, amiket természetesen azzal a dátummal fogok publikálni, amikor épp esedékes volt (lett volna), de hát ugye a közügyek miatt elfektettem. Egy blog nem feltétlen csak az adott percért van, hanem visszamenőleges, de akár később is aktuális mondanivalók számára is használható. Úgyhogy nem kell feltétlenül rosszmájúskodni🙂

  8. Gonoszka. június 25, 2011 16:00

    Ez a blogolási lehetőség? Ma 25.-én megjelent a 15.-én írt posztod?
    Angol szöveggel ? Jó!

    • evitae június 25, 2011 16:18

      Ezt különben se értem… ha netán mondanád. mégis melyik postom jelent meg ilyen mizériával? Mindjárt utánanézek, hogy a mostani postomnál milyen dátum van. Lehetséges, hogy a WP bozótosa tartogat további meglepiket. Gonoszka, a WP ördöge, attól, hogy egy darabig én nem voltam itt, még nem alszik. Legalábbis nem akárkivel🙂

    • evitae június 25, 2011 16:23

      Gonoszka, a WP admin felületén nem látok semmilyen dátum-mizériát. Ez a post jelent volna meg ma neked? Akkor sajnos a WP ördöge szórakázik, ezt akkor publikáltam, amikor a dátum jelzi… sorry, ártatlan vagyok. A WP bozótharcot egyelőre félreteszem, mert az Amerikai Népszava projekt előbbre való.

  9. kiskanal54 június 24, 2011 15:06

    Kedves eVitae, azért csak sikerült a “huzalozás”.🙂 (AN)
    Aztán egy másik klasszikust is idézhetnék, Bródy Jánost, aki szokta mondani: “Sokan vagyunk. Egyedül.”
    Szóval “ébred már a hajnaltündér, csengõ hangja víg kacagás,……”, errefelé is beindul majd a lélekvándorlás, és ahogy a közmondás is szól: türelem, tornaterem!
    Na. Ahogy én is idetaláltam, idetalál más is, és lesz majd szómenés is, csak ki kell várni a végét.
    Üdv az AN oldaláról: G.Rozi

    • evitae június 25, 2011 16:19

      Külön köszönöm az idézeteket. Bródy tán sose hitte volna, hogy a sok évvel ezelőtt írt szövegei mennyire aktuálisak lesznek nem is oly sokára. És köszönöm a biztatást is🙂

  10. miertcion június 24, 2011 15:00

    Ne izgulj, Evita, egy blognak fél év kell, amíg felfut, tudom, csináltam. Soxerencsét! Mokkaczuka

Vélemény, hozzászólás?

