eVitae

Nem mondhatom el senkinek

Őrület

Kedves Olvasóm,
talán konstatáltad, hogy kb egy hete nem frissültem. Bérrabszolga vagyok, ami azt jelenti, hogy a munkaerőmet bocsájtom áruba, azt adom el, másom nem lévén. Napi 8-10 órában termelem a profitot. Amiben természetesen a saját bérem, a munkaerőm ára is benne van. Ebből élek: magamat bocsájtom áruba. A testemet, a lelkemet, a szürkeállományomat. Ez van. És én még nem is tartozom azok közé, akiknek igazán van panaszkodni okuk. (Legutóbb csak úgy tudtam oly intenzív lenni, hogy szabadságot vettem ki. Hogy legalább a kezdő lépéseket meg tudjam tenni a WP bozótosában.)

Csak azt akarom mondani, hogy jó pár napja nem voltam képes frissülni, mert hétköznap, a napi robot után, estefelé, csak úgy dőlök el, mint a fa, és nem vagyok képes saját kedvtelésemnek, az írásnak hódolni. Pedig haj, de nagyon imádom!

Téma persze, mint a tenger. Csak szaporodik egyre, pedig amúgy is itt állnak hosszú, tömött sorokban. Gondoltam, most, hétvégén, akár visszadátumozva is, sorra veszem őket. Bejövök a WP admin felületemre, és szándékom szerint, sutty, zsinórban ontom az egy hét alatt összegyűlt mondókámat. Ha, ha! Blogger tervez, blogszolgáltató végez. Velem.

Képzeld el, Kedves Olvasóm, gondoltam, ott folytatom, ahol legutóbb abbahagytam. Csakhogy! Egy hét alatt valami történhetett. Talán a futó kocsi alatt kereket cseréltek. A postot ahogy elkezdtem – gyanútlanul – írni, látom ám, hogy semmi se úgy müxik, mint legutóbb. Nem, Kedves Olvasóm, nincs tévedés: semmi, de semmi se úgy működik, mint pár napja! És ez még csak a kisebbik baj lenne, de egy csomó dolog itt a vizuális (azaz a WYSIWYG(1)) szerkesztőfelületen egyáltalán nem müxik, mint pl. link beágyazása, szerkesztő mód váltása, kategória és címke hozzáadása.

Órákig kínlódtam, hogy az új postomat valahogy átpasszírozzam a WP-n. Semmit nem változtattam a környezeten, ugyanaz az op.rendszer, ugyanaz a böngésző, és mégis, mégse úgy müxik, mint pár nappal ezelőtt.  Semmi! Ne tudd meg, Kedves Olvasóm, mit kínlódtam. Ezúton is csókoltatom a WP fejlesztőit (újra), akik vélhetően saját fejük után mennek, miközben a csóró felhasználókra magasról sz@rnak. Ezek után érdekes lenne tudni, hogy mitől hiszik azt, hogy bármiféle fizetős szolgáltatásukat is igénybe venném valaha?

Hát nem is tudom. Ha nem lenne az Amerikai Népszava, hagynám a fenébe az egészet.

Csak hátha érdekel, Kedves Olvasóm: kínomban kipucoltam a Firefox összes szemetét (cookies, cashe, history ), hátha ettől magához tér. Valamit javult, a funkcionalitás mintha helyreállt volna, de mégis más kicsit a működés, mint legutóbb. Ezúton is  csókoltatom a WP fejlesztőit, akik valszeg fiatal fijjuggból álló stábot jelent, akik baromira lesz@rják, hogy mi a rendszer, mi a kompatibilitás, egyik nap erre ébrednek,  másik nap másra, oszt jó napot.

[Hacsak nem: a magyarországi fasiszta-ditatórikus szép új világ titkos és egyéb megfigyelő szolgálatok nem kavarnak alám, amelyeknek semmibe nem telik behatolni a gépem intim szféráiba. Csak hogy tudják: tudom, hogy tudják, hogy tudom, hogy tudják. Igazán leköteleznek, hogy megfigyelésre jelentéktelen, ártalmatlan személyemet választották. Higgyék el: nincs semmi félnivalójuk. Övéké az ország, a hatalom, a dicsőség – mindörökké, ámen.]

_________________________________
(1) WYSIWYG: What You See Is What You Get”, azaz az „amit látsz, azt kapod” ez a megnevezés persze nem fedi a valóságot, mert ahogy szerkesztés közben megjelenik a formázott szöveg, az csak megközelítőleg néz úgy ki, mint publikálás után. Annál nagyobb az eltérés, minél több formázási eszközt vetünk be, ha pedig még képeket, táblázatokat is, és egyéb hasonló különcködő hóbortunkat is bele akarjuk passzírozni az alkotásunkba, na hát akkor csak igen nagyvonalú a hasonlatosság.

Erről részletek a wikipediában magyarul: http://hu.wikipedia.org/wiki/WYSIWYG
Angolul tudóknak az angol verzió (is) ajánlott: http://en.wikipedia.org/wiki/WYSIWYG
A magyar és az angol változat tartalmi rokonsága is WYSIWYG típusú, azaz csak eléggé nagyvonalakban hasonlítanak egymásra.

2 responses to “Őrület

  1. Visszajelzés:Tünemények: naptár és MSZP « eVitae

  2. Visszajelzés:Mesebeli « eVitae

Vélemény, hozzászólás?

